24. juli 2013

Æ R T E P O S E R

I weekenden blev Rafael 1 år og derfor havde han og hans forældre inviteret til fødselsdag. En super fin dag med bragende solskinsvejr.

Jeg var dernede dagen før for at hjælpe med forberedelserne og var der derfor om morgenen. Jeg skulle give gave sammen med mine forældre om eftermiddagen, men jeg havde en lille morgengave med til ham. 

Gaven er mit første sy-projekt og jeg blev ret tilfreds med resultatet. Jeg valgte at sy noget enkelt - nemlig

ÆRTEPOSER 

Opskriften fandt jeg hos Linsens projekter. Der finder mange opskrifter på ærteposer. Jeg valgte denne, fordi de er syet dobbelt, så risikoen for at fyldet falder ud er mindsket. Som fyld valgte jeg Hama-perler for så kan ærteposerne eftersigende vaskes. 

Trods ærteposer er en nem ting, så fik jeg lige skruet op for sværhedsgraden med de dobbelte poser, eget symærke og ikke mindst bogstavs-applikationer inspireret af Kreakuller og Krudtuglen.  

Jeg valgte at lave bogstavs-applikationerne med strygestof købt af LaRaLiL, som også har lavet en super DIY til brug af strygestoffet.

Her kan du se resultatet: 





Jeg købte en kuffert i Søstrene Grene, lavede lege-forslag på computeren og satte dem fast på låget inde i kufferten. Fødselsdagsbarnets storebrødre fandt hurtigt på flere lege: Øve bogstaverne, lave nye ord ud af bogstaverne, gætteleg hvor de skulle finde de rigtige bogstaver, når du lå med bogstavet nedad. Ja, der er masser af muligheder :-)   

Du kan finde mere inspiration til sy-projekter på mit Pinterest-board Sewing.

God dag til dig og dine i sommer og sol :-)


Følg bloggen med  Bloglovin' eller Facebook

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...