20. december 2012

20. december # Jul hos Frøken Stubba


Jeg er da helt paf over, at vi nu skriver den 20. december! At nå 20'erne betyder for alvor, at julen er lige om hjørnet - kun 4 dage tilbage :-) Som barn går tiden så uendelig langsom og som voksen kan man dårlig følge med... Men nok om det :-)

 I dag har jeg endnu en gæsteblogger til dig! Denne gang er det Christina, der har bloggen Frøken Stubba:

Jul hos Frøken Stubba


Hejsa! Jeg har fået lov til at være gæsteblogger her hos Camomilla, og det er jeg vildt glad for! Så kommer næste problem bare.. Hvad skal man skrive i sådan et indlæg? Hvad vil folk læse om og hvordan skal jeg formidle det? Jeg har valgt at skrive indlægget, som havde jeg skrevet det på min egen blog.. Eller, sådan næsten da. Jeg skal skrive et juleindlæg – og det passer mig fint, for jeg elsker julen. Det er simpelthen noget af det bedste der findes! Jeg elsker julen, stemningen, duftene, farverne, smagene, julesangene – ja, faktisk det hele. 


Hjemme hos os, er det først ved at blive rigtig jul, når vi har pyntet lejligheden op med en masse dejlig julepynt - og jeg synes det er fantastisk og super hyggeligt, når man fx selv laver sit pynt og sine dekorationer, så julen på den måde bliver personlig.

Dog har jeg min skepsis omkring denne års jul. Jeg har lagt min kost og så videre om, fordi jeg har et mål om at tabe mig. Jeg får lidt ondt i maven af at tænke over, at jeg skal udelade nogle ting, for det er som om at julehygge og vægttab ikke hænger super godt sammen. Derfor har jeg sat mig for at finde alternative opskrifter/idéer til kage, maden og alt det andet man spiser i december måned – men dog uden at være fanatisk omkring det; for jeg tænker at det også skal være realistisk, og jeg er virkelig en sukkergris!



Jeg elsker at bage, så for mig er det helt fantastisk at der er så mange lækre opskrifter at bruge i december (de kan selvfølgelig bruges året rundt, men jødekager og finskbrød hører sig bare mere til i december). Jeg har derfor fundet denne opskrift på småkager, som jeg synes smager rigtig godt. Desværre er det bare sådan, at mange af julekagerne i december ikke er særlig sunde; så må man nøjes med at tage en enkelt engang imellem.

Glædelig jul til jer alle!

--- 

Du finder links til mine 3 give aways i min højre sidebar. 
Du er velkommen til at deltage, hvis du endnu ikke har lagt lodder i puljen.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...